Ota yhteyttä:

info@cloud112.fi

Laita tekstiviesti: +358454908587

Blogit

Kirjoitamme uusista teknologioista ja ajatuksistamme.

GPT botti

Tehosta liiketoimintaasi GPT-chatbotien ja GPT-mallien avulla

October 25, 20232 min read

Tässä blogissa esittelemme, miten GPT-chatbotit voivat mullistaa liiketoimintasi. Tutustu käytännön esimerkkeihin ja inspiroidu uusista tavoista kehittää organisaatiotasi!

Onko yritykselläsi dokumentaatiota tai muuta materiaalia mistä pitäisi nopeasti löytää tietoa, tehdä analyysejä tai muuten käsitellä tietoa?

Apuun voi tulla GPT-eli kielimalleja hyödyntävä chatbotti. Paras työkaverisi tietotyössä.

Oletkin jo varmasti kuullut OpenAI:sta ja Chat GPT:stä kun se nousi viime vuonna isosti pinnalle ja suuren maailman tietoisuuteen. Olet saattanut jo kokeilla sitä ja huomata sen hyödyt tiedon hakemiseen, ideointiin, sparrailuun jne.

Nuo netissä olevat botit ovat jo sellaisenaan hyödyllisiä ja ihan kiva juttu! Mutta ilman dataa nekään ei olisi mitään. Malleja on koulutettu periaatteessa kaikella internetin sisällöllä vuoteen 2021 asti.

Mitäpä jos tuo konsepti voitaisiin ottaa käyttöön niin, että hyödynnetäänkin oman yrityksen dataa? Mahdollisuudet ovat rajattomat.

Tiesitkö, että nyt on huimat mahdollisuudet ottaa tämä teknologia käyttöön?

Microsoft on suurena Open AI:n kumppanina saanut ihan samat laajat kielimallit haltuunsa ja niitä voi nykyään käyttää Azuren kautta (vaatii vielä hakemuksen, mutta siitä tuonnempana). Tämä tekee tilanteesta herkullisen sillä Microsoft lupaa, ettei asiakkaan datalla ja malleihin syötetyllä datalla kouluteta malleja. Ja tieto pysyy Euroopassa.

Kuvitellaanpa tietotyöläinen nimeltä Anna.

Annan päivät kuluvat dokumenttien ja muiden materiaalien parissa pyöriessä. Hänen tehtävänsä on löytää nopeasti ratkaisuja, tehdä analyysejä ja käsitellä tietoa.

Anna on huomannut, että hänen työpäivissään kuluu liikaa aikaa tiedon etsimiseen eri lähteistä. Hän on kokeillut erilaisia chatboteja avukseen, mutta ne eivät ole olleet tarpeeksi fiksuja vastatakseen täysin hänen tarpeisiinsa.

Eräänä aamuna Anna kuulee kollegoiltaan uudesta GPT-chatbotista, joka hyödyntää yrityksen omaa dataa. Tämän avulla hän voisi nopeasti löytää ratkaisuja ja tehostaa työtään entisestään.

Anna päättää ottaa selvää asiasta ja oppii lisää Microsoftin Azuren kautta saatavilla olevasta teknologiasta. Hän ymmärtää pian sen valtavan potentiaalin: mahdollisuuden hyödyntää omia tietojaan chatbottien avulla ilman pelkoa siitä, että niitä käytetään mallien kouluttamiseen.

Pian Annalla onkin käytössään uusi GPT-chatbot-ratkaisu, joka auttaa häntä nopeasti löytämään tietoa ja tekemään analyysejä ilman turhaa vaivannäköä tai ajanhukkaa. Hänen työpäivistään tulee entistä tehokkaampia ja tuottavampia - kiitos uuden teknologian!

Me olemme valmiina palvelemaan sinua. Olemme päässeet pilotoimaan tätä teknologiaa ja rakentamaan GPT-malleja hyödyntäviä chatbot-ratkaisuja. Olisiko sinulla kiinnostusta jutella tarkemmin kuinka voit yrityksessäsi tehostaa työtä näillä teknologioilla?

Muutamia esimerkkejä:

  1. Asiakaspalveluchatbot: Asiakaspalvelijan tukena toimiva chatbot, joka käyttää GPT-malleja vastatakseen asiakkaiden kysymyksiin nopeasti ja tehokkaasti.

  2. Sähköpostiassistentti: Automaattinen sähköpostiviestien luokittelu ja vastaaminen on yksi hyödyllisimmistä Azuren Cognitive palveluiden ominaisuuksista. Tämän avulla yritys voi käsitellä suuria määriä sähköposteja nopeammin ja tehokkaammin.

  3. Raportointibotti: GPT-chatboteja voidaan käyttää raporttien automatisoimiseen erilaisissa liiketoiminnan prosesseissa, kuten taloushallinnossa tai markkinoinnissa. Botit voivat auttaa löytämään trendejä datasta tai tuottamaan kaaviota automaattisesti.

  4. Henkilöstöhallinnon assistentti: henkilöstöhankinta-asioiden hoitaminen helpottuu huomattavasti esimerkiksi haastattelujärjestelyissä tai ensimmäisiin potentiaalisten työnhakijoiden tiedusteluihin vastailemisessa.

  5. Hakupalvelu: löydä vihdoin intranetistäsi oikea vastaus…

  6. Sanallisten asiakaspalautteiden sentimenttianalyysityökalu

  7. Henkilöstön perehdytys: GPT-chatbotit voivat auttaa uusia työntekijöitä perehtymään organisaatioon nopeasti. Botit voivat vastata yleisiin kysymyksiin, tarjota opetusmateriaalia, jakaa tietoa yrityksen arvoista ja visiosta jne.

Mieti mahdollisuuksia pelkän chatboksin ulkopuolelta. Erilaiset automaatiot voivat toimia apuna GPT-mallien hyödyntämisessä. Joskus annetaan botin aluksi työskennellä konepellin alla ja sitten annetaan "hänen" puskea analyysinsä näkyville.

blog author image

Joe Lappalainen

Joe Lappalainen on toinen Cloud112 Oy:n perustajista ja alun perin työn kautta saatujen mahdollisuuksien kautta "päätynyt" Microsoft-palvelujen ja generatiivisen tekoälyn asiantuntijaksi. Hän uskoo tekemällä oppimisen voimaan.

Back to Blog

Kysy asiantuntijalta

Kysy vinkkejä tai lisätietoja palveluistamme joko laittamalla viestiä tai lähettämällä yhteydenottolomakkeen niin otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.

  • Laita SMS 045 4908587

  • Laita sähköposti info@cloud112.fi

  • Tai täytä alla oleva lomake

suomen vahvimmat cloud112 oy

Follow Us

Follow Us


Olemme dynaaminen Microsoft-pilvipalvelujen asiantuntijayritys, joka tarjoaa sinulle fiksuja ratkaisuja moderniin tietotyöhön, tekoälyyn, automaatioon ja pilven tietoturvaan.

Ota yhteyttä

  • info@cloud112.fi

  • 045 4908587

  • E.J. Nyströmin polku 3 D 122

© Copyright 2024. Cloud112 Oy. All rights reserved.